Uwaga!!! 

Zapisy i wykłady na kurs prawa jazdy kat. B prowadzone są  w każdą środę o godz. 17.00  w sali nr 5

Rozpoczęcie kursu 11.10.2017 r. godz. 17.00

 

 

Zapisz

Zapisz

Kopciuszek- wersja szkolna

Z okazji zakończenia roku szkolnego młodzież przygotowała spektakl oparty na bajce braci Grimm w nieco zmienionej wersji. Kopciuszek zamiast oddzielać groch od  maku, zajmował się remontem kuchni i nie wybierał się na bal tylko na dyskotekę. Dodać należy do tego młodzieżowy język, jakim  posługują się bohaterowie przedstawienia i mamy pełny obraz współczesnego Kopciuszka. Nawet wróżka była tu bardziej nowoczesna, bo zamiast sukni balowej i karocy zaproponowała swojej podopiecznej wizytę w salonie odnowy biologicznej. Książę natomiast, a w zasadzie jego matka szuka żony dla syna w trakcie castingu.

W rolę Kopciuszka brawurowo wcielił się Darek Marusza z 3d. Partnerowała mu jako Książę Kamila Kózka z .  Zatruwały życie Kopciuszkowi : Macocha- Magdalena Gucwa z , Siostry Rozamunda i Kunegunda- Patrycja Wójcik i Dominika Drabek z . W roli Wróżki wystąpiła Agnieszka Kozik, a narratorem był Michał Nycz . Rolę królowej zagrała Paulina Klimeczek. Kandydatki do ręki Księcia: Fiona – Martyna Lekki, Roszpunka – Dorota Borowiec, Dziewczynka z Zapałkami – Filip Obłąk, Czerwony Kapturek – Małgorzata Wilk, Księżniczka na Ziarnku Grochu – Iza Cierpioł, Brzydkie Kaczątko – Patrycja Kułas. Wszyscy aktorzy oprócz Darka  Maruszy z klasy 1b. 

 

 

„Kopciuszek” w przedszkolach.

Młodzież naszej szkoły działająca w wolontariacie”, przygotowała spektakl dla dzieci pt.„ Kopciuszek”. Został on zaprezentowany  14 marca w  brzeszczańskich przedszkolach: : „Słoneczko” i „Żyrafa” oraz w przedszkolu „Pod Tęczą” w Jawiszowicach. Dzieci bardzo żywiołowo reagowały na występ, szczególnie podobała im się balowa suknia Kopciuszka. Kiedy Kopciuszek za pomocą czarodziejskiej różdżki przeistoczył się w piękną księżniczkę, na sali  rozległy się brawa. W rolę Kopciuszka wcieliła się Żaneta Skitał z klasy 4i.                          W bajce wystąpili także: Katarzyna Kruk i Urszula Holewik z klasy 3i jako złe siostry Kopciuszka, Piotr Niedziela z 4i jako Wdowiec, Damian Kolasa z 2f wystąpił w roli Herolda, Kornelia Kamińska z 3i – Wróżki, a Tomasz Migdałek z 3d perfekcyjnie wcielił się w rolę Macochy. Kopciuszkowi partnerował Dariusz Marusza z 2d jako Królewicz. Aleksandra Chmielnik z 3i oraz Monika Moskwa, Kinga Naglik i Sylwia Ślosarczyk z 4i zagrały role Dworzan. Narratorem był Konrad Wójcik z 2f.

 

„Czerwony Kapturek” w przedszkolach.

Młodzież naszej szkoły działająca w wolontariacie i Szkolnym Kole Teatralnym „Arlekin”, przygotowała spektakl dla dzieci pt.„ Czerwony Kapturek”. Został on zaprezentowany  26 kwietnia w  brzeszczańskich przedszkolach: : „Słoneczko” i „Żyrafa” oraz w przedszkolu „Pod Tęczą” w Jawiszowicach. Dzieci bardzo żywiołowo reagowały na występ, szczególnie na groźnego wilka, w którego wcielił się uczeń klasy 3i Daniel Bączek. Kiedy Gajowemu udało się wydobyć Babcię i Czerwonego Kapturka z brzucha Wilka, rozległy się brawa. Rolę dzielnego Gajowego zagrał Szymon Hanczar z klasy 3i. W przedstawieniu wystąpiły także:

Karolina Merta jako Matka i Babcia oraz Justyna Zwyrtek w roli Czerwonego Kapturka.           O godz. 15.00 odbyło się spotkanie z dziećmi oraz ich rodzicami ze Stowarzyszenia "Olimp" w Brzeszczach. Oprócz bajki na dzieci czekały upominki i poczęstunek. Wolontariusze przygotowali też wiele ciekawych zabaw, w których dzieci chętnie uczestniczyły.

 

Szkolne koło teatralne "Arlekin"

 

HISTORIA  SZKOLNEGO KOŁA  TEATRALNEGO

 

„ARLEKIN”

 

Szkolne Koło Teatralne rozpoczęło swą działalność we wrześniu 2002 roku. Opiekunkami zostały polonistki – Celina Mikołajek i Renata Wanat. Pierwszy skład liczył 12 osób i byli to w większości ówcześni pierwszoklasiści, pierwszy nabór „po reformie”. Plan zajęć zawierał między innymi zabawy i ćwiczenia integracyjne, ćwiczenia dykcji, modulacji głosu, gry inscenizacyjne. Z czasem doszła praca nad konkretnymi tekstami – przygotowywanie spektakli. Początkowe ćwiczenia miały na celu nauczyć młodzież pracy w zespole. Podczas tych ćwiczeń okazało się, że większość uczniów ma problemy z głośnym czytaniem tekstu, akcentowaniem itp. W wielu przypadkach były to problemy typowo dyslektyczne. Już po dwóch miesiącach pracy zaszły zmiany w zachowaniu „aktorów”: nabrali pewności siebie, pozbyli się nieśmiałości wobec kolegów, czytanie szło im coraz sprawniej.

 

Pierwszym wspólnie przygotowanym przedstawieniem była bajka dla dzieci pt. Miś Puchatek zaprezentowana podczas dorocznych „mikołajek” organizowanych przez Samorząd Szkolny dla dzieci nauczycieli. Tymczasem koło zaczęło się rozrastać – przystąpili do niego uczniowie klasy maturalnej, którzy chcieli przygotować spektakl specjalnie na swój bal studniówkowy. Zaprezentowali nową wersję Kopciuszka, wyłącznie w męskim wykonaniu! Kolejne spektakle opracowane wspólnie z młodzieżą pokazały, że idea teatru szkolnego przyjęła się w naszej szkole i cieszy się coraz większym powodzeniem. Okazało się, że młodzież radzi sobie bardzo dobrze zarówno z repertuarem dla dzieci, poważnymi spektaklami (A jednak jestem, bo całym sobą kocham życie) jak i kabaretowymi (inscenizacja Krzesła I. Irydyńskiego).

 

W następnym roku szkolnym przybyli nowi członkowie, którzy bardzo szybko zintegrowali się z zespołem i można było przystąpić do realizacji kolejnych zadań. Okazało się, że nikt nie wyobraża sobie imprezy mikołajkowej bez bajki w wykonaniu naszych aktorów (następnym razem był to Zielony kapturek, potem – bajka O królu Midasie, w kolejnych latach – Jednooczka, Dwuoczka, Trójoczka, Królewna Śnieżka i ośmiu krasnoludków, Kopciuszek), również występy podczas balu studniówkowego (trawestacja Wesela, Dziadów, Kilka dni z życia szkoły, Horror maturzysty), pożegnanie absolwentów (Trędowaty, bo niekochany, Mądry uczeń po... szkole) oraz „niespodzianka dla rodziców” (przedstawienia na zebraniach rodziców klas I) stały się w naszej szkole tradycją.

 

Po pierwszych sukcesach na szkolnej scenie koło teatralne postanowiło pokazywać się „na zewnątrz”: zaprezentowało się w Ośrodku Kultury na finałach WOŚP, na obchodach Dnia Edukacji Narodowej, w sali OSP w Jawiszowicach podczas „mikołajek” dla dzieci z najuboższych rodzin, na Pikniku Naukowym zorganizowanym przez PZNr 3 ST i O w Oświęcimiu. W 2005 roku w Gminnym Przeglądzie Szkolnych Teatrów i Kabaretów nasze SzKT zajęło III miejsce, a jeden z aktorów – Zdzisław Baguda – otrzymał zaszczytny tytuł „osobowość sceniczna”. Końcem tegoż roku potwierdził swoje uzdolnienia artystyczne, zdobywając I miejsce w przeglądzie twórczości Osieckiej i Kofty W żółtych płomieniach liści (dwa lata wcześniej wyróżnienie w tym konkursie otrzymał Szymon Cetnarski). W roku 2006 Zdzisław Baguda zwyciężył po raz kolejny, a następnie zaprezentował swoje umiejętności
w XIV Małopolskim Konkursie Poezji Śpiewanej „Kraina Łagodności”. W roku 2007 w Pszczyńskim Centrum Kultury w Konkursie Piosenki Poetyckiej „Sentymenty” w kategorii soliści również zajął pierwsze miejsce.

 

Aktorzy powinni doskonalić swój warsztat, dlatego organizujemy im dodatkowe atrakcje: w roku 2006 był to  wyjazd do Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie – tym razem nie na spektakl, ale w celu zobaczenia go „od podszewki” – uczniowie zwiedzali go wraz z profesjonalnym przewodnikiem (usłyszeliśmy ciekawą historię związaną z powstaniem teatru, obejrzeliśmy zabytkową kurtynę autorstwa Henryka Siemiradzkiego, lożę cesarską, garderobę Ludwika Solskiego oraz salę lustrzaną, w której odbywają się spotkania poetyckie z cyklu „Niedzielny salon poezji”),

 

Miesiąc później zaproszona została do szkoły popularna aktorka młodego pokolenia, pochodząca z Brzeszcz Joanna Gleń (Tango z aniołem, Kryminalni, Barwy szczęścia), która ciekawie opowiadała młodzieży o swym trudnym, ale jednocześnie bardzo pasjonującym zawodzie.

 

W roku 2007 koło doczekało się swojej nazwy. Po burzliwych obradach, „burzy mózgów” i odrzuceniu bardziej kontrowersyjnych pomysłów, przyjęto nazwę „Arlekin”

Na zajęciach SKT młodzież udowodniła, że potrafi się świetnie bawić, a przede wszystkim bawiąc – uczyć. Uczy się pracy w zespole, podejmując różnorodne działania: od opracowania tekstu, poprzez analizę gestów, mimiki, aż po plastyczną oprawę przedstawienia.

Większość kostiumów i dekoracji uczniowie wykonują samodzielnie (wycinają, malują, farbują, przeszywają), co na pewno wykracza poza ich szkolne obowiązki.

Kolejne przedstawienia zawsze cieszyły się ogromnym powodzeniem, zwłaszcza bajki prezentowane w okolicznych przedszkolach.


 

  • Ceva.jpg
  • dhl-express-vector.jpg
  • erasmus-plus.jpg
  • filmoteka logo.jpg
  • galeriaksiazki.jpg
  • logo-aszw_m.jpg
  • logo1.png
  • logo db schenker.jpg
  • logostraz_psp_m.jpg
  • logo TNT.jpg
  • main_ok_01.jpg
  • MGW.jpg
  • modernizacjaksztalcenia.jpg
  • ock.jpg
  • polaris.png
  • politechnikas.jpg
  • pwsz.jpg
  • pz6.jpg
  • t1_wsfip.jpg
  • Tauron_wydobycie_logo_m.jpg