Uwaga!!! 

Zapisy i wykłady na kurs prawa jazdy kat. B prowadzone są  w każdą środę o godz. 17.00  w sali nr 5

Rozpoczęcie kursu 10.01.2018 r. godz. 17.00

 

 

Zapisz

Zapisz

Co to znaczy być świadomym młodym Polakiem?

„Przez wspólną przeszłość ku teraźniejszości” to projekt Muzeum Auschwitz, w którym wzięlismy udział wraz z opiekunkami, panią Magdaleną Szałaśny i Anną Drewniak, 10 listopada br., w przeddzień 99 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Nie da się uniknąć patriotycznych skojarzeń tu, w miejscu tak symbolicznym, w którym ludzie codziennie walczyli nie tylko o wolność, ale przede wszystkim o zachowanie człowieczeństwa.

 

Projekt ten skierowany jest do uczniów polskich szkół ponadpodstawowych w ramach obchodów 75. Rocznicy Aktion Reinhardt i Zagłady Żydów polskich.

Nasza wizyta rozpoczęła się od Centrum Żydowskiego w Oświęcimiu, gdzie uczestniczyliśmy (uczniowie klas maturalnych) w warsztatach na wystawie „Oszpicin. Historia żydowskiego Oświęcimia”. W myśl opinii, że boimy się tego, czego nie znamy, chcieliśmy choć w niewielkim stopniu poznać historię relacji polsko-żydowskich. Z uwagą słuchaliśmy historii o przedwojennych przyjaźniach i konfliktach między Polakami i Żydami, poznaliśmy w pigułce ich historię i kulturę, a także mieliśmy możliwość namacalnie zapoznać się z przedmiotami, które przed wojną należały do naszych żydowskich sąsiadów. Warsztaty były bardzo interesujące i pouczające. Następnym elementem programu była wizyta w Miejscu Pamięci Auschwitz. Rozpoczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem-edukatorem Muzeum od terenu byłego obozu Auschwitz II- Birkenau, po czym przejechaliśmy do Auschwitz I, gdzie zobaczyliśmy m.in. wystawę główną, a także ekspozycję Szoa w bloku 27, która opowiada o Zagładzie europejskich Żydów dokonanej przez nazistowskie Niemcy w czasie II wojny światowej.

Po zwiedzaniu i przerwie obiadowej mogliśmy chwilę odpocząć, a potem, chcąc poskładać myśli, udaliśmy się na podsumowanie wizyty – warsztaty w Sali Refleksji w bloku nr 27, gdzie dzięki narzędziom multimedialnym zastanawialiśmy się nad najważniejszymi pytaniami, które stawiane są dziś na temat historii Auschwitz i Holokaustu. To był niezwykle wyczerpujący dzień, ale była to dla nas niezapomniana lekcja historii!

 

Patrycja Kułas IVi

  • Ceva.jpg
  • dhl-express-vector.jpg
  • erasmus-plus.jpg
  • filmoteka logo.jpg
  • galeriaksiazki.jpg
  • logo-aszw_m.jpg
  • logo1.png
  • logo db schenker.jpg
  • logostraz_psp_m.jpg
  • logo TNT.jpg
  • main_ok_01.jpg
  • MGW.jpg
  • modernizacjaksztalcenia.jpg
  • ock.jpg
  • polaris.png
  • politechnikas.jpg
  • pwsz.jpg
  • pz6.jpg
  • t1_wsfip.jpg
  • Tauron_wydobycie_logo_m.jpg